Marjan Oort
‘In ons groen onderwijs zit heel veel gecijferdheid. Ik ga het onderzoek op allebei de locaties uitvoeren en kijken wat het verschil is tussen de locaties. Wij als rekencoördinatoren zijn binnen onze locaties druk bezig om de didactiek van rekenen/gecijferdheid af te stemmen tussen de AVO vakken en de beroepsvakken. Dit lukt nog niet voor de meeste beroepsvakken door de druk van allerdag. Wel zijn er meerdere docenten die de verhoudingstabel, die bij ons heel belangrijk is, gebruiken, maar verder gaat het nog niet.‘
‘Hoe mooi zou het zijn als de studenten de verbinding tussen rekenen/ wiskunde en de beroepsvakken gaan zien, doordat wij als docenten en professionals de afstemming zo inrichten dat het vak rekenen de basis legt voor de beroepsvakken. In Dronten geef ik les in klassikale setting. In Emmeloord wordt rekenen gegeven op het leerplein. Hierdoor is het moeilijker om de afstemming te maken, doordat de studenten van de verschillende opleidingen door elkaar zitten op het leerplein. Toch willen we dit wel graag realiseren. Ik ga onderzoeken hoe dit doel toch haalbaar is op de locatie Emmeloord.’
